Ställer din diet till förtret?

Jag kan bli så förfärligt trött på alla dieter. De sabbar kroppen på lång sikt (tänk er en härlig GI-artär som kloggat igen av alla härdade fetter) och bantarna som tror att de äger jord, land och rike.
Att bara käka kött i år och dar och till alla mål är inte bra för någon. Att banta när stora massor svälter är befängt. Men att tokproteinbanta är sjukt.
Det krävs 100 000 liter vatten för att producera ett kilo ko. Att odla ett kilo sojabönor
kräver 2000 liter vatten. Den fattiga bonden väljer spannmål. Den vite mannen väljer bort "det vita giftet."
Seriöst. Potatishatet måste bort..Potatisen är ju räddaren i hungerssverige, rik på järn och snygg som attan.
Tips: skippa proteindieten och rädda jorden lite grann. Är du tjockis så kan du
a) var glad (du slipper frysa och kan sitta på hårda stolar utan kudde - bra grejor)
b) Äta mindre och vara glad
c)Ha en potatis-demonstration i ditt närområde. Skandera Heja potatisen och du får både motion och vänner som delar ditt intresse.

//Karin ( som en gång bott på studenthemmet Potatisen. She loved it.)image3








Läs även andra bloggares åsikter om hälsa, klimat, miljö

Kommentarer
Postat av: Emmy

Hm. Ja det snackas ju mycket skit om potatisen överallt. Och jag måste säga att jag har blivit påverkad av det och dragit ner rejält. Men nu blev jag ju tveksam igen :)

2008-04-06 @ 21:58:39
URL: http://emmybrunner.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0