Alla får påsar


Ibland blir jag alldeles modfälld, nollställd och slokaxlad. För  - vad ska vi hitta på med klimatet? Vad spelar det för roll om jag är sopsorterar ekomaten, cyklar till jobbet och secondhandlar för fullt?
Vad spelar det för roll! Ett nytt kolkraftverk startar var femte dag i världen, flyget är billigaste alternativet och vi har en regering som inte erkände klimathotet för ett år sedan.
Men så blir jag ändå lite glad när jag tänker på Bangladesh. Japp, Bangladesh är stjärnan på min svarta klimatkarta. De skippar plastpåsarna, det är till och med förbjudet i landet. Bangladesh har kommit längre än vi, trots att de har fullt upp med naturkatastrofer (helt tack vare oss i  den Rika världen).

image2

Heja Bangladesh!

Och hej från Karin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0