Miljömätaren

Nog tror jag att jag gör vad jag kan för att minska min miljöpåverkan - äter inte kött, har ingen bil, åker inte ens kollektivt utan cyklar och flyger inte speciellt ofta. Men när jag gör Konsumentverkets test får jag ändå inte bästa resultat, eftersom jag fortfarande duschar varje dag och äter ganska mycket  mejeriprodukter och ägg.

Man blir lite trött, för ibland känns det ju som om det inte GÅR att leva miljövänligt i västvärlden, eftersom vi har skapat så många behov som ska uppfyllas och vi har vant oss att tvätta våra kläder ofta och köpa nytt ibland för att vi är trötta på det gamla.

Men mycket gör jag i alla fall som visar resultat i testet. Att vara kvinna är det första och enklaste, det har jag ju inte direkt kämpat med, men gör ändå att jag är mer "miljövänlig" än hälfen av befolkningen. Att bo i lägenhet som dessutom har största delen el miljömärkt vinner jag också på, det känns fint.

Testa dig själv här för att se hur duktig du är: http://www.miljomataren.konsumentverket.se/

//Evelina

Kommentarer
Postat av: Selma

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte alltid man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :D.

2011-07-11 @ 15:24:26
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0