Vanskligt väder

image52

Aprilplagg i Skåne?


Idag har det varit väder som fungerat med plugg på gräsmattan hela dagen här i Lund. Vad jag tänkte på när jag gick på stan är hur roligt det är att se hur folk klär sig vid den här tiden på året. Först blev jag omcyklad av en kille i shorts och t-shirt, för att därefter möta en kvinna i pälskrage och stickade fingervantar.
På hösten kan man också se människor med dunjacka fastän det är 15 grader i september. Det är som om de hellre tittar i kalendern än på termometern. Jag vet inte vad det här har med klimat/miljö att göra egentligen, mer än att det är väldigt roligt.

// Evelina (som promenerade i munktröja utan att frysa det minsta)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0