Klimatkompensering ett sätt för företagen att slippa bry sig

DN skriver att klimatkompenseringen för exempelvis flygrafik är ett fiasko då få är villiga att betala extra för sin flygresa. Jag tycker inte alls att det är speciellt konstigt, och skulle aldrig välja att klimatkompensera själv. När jag köper en vara eller tjänst av ett företag borde jag redan utan att betala extra vara trygg i att företaget åtgärdar de problem de själva ställer till med. Allt för mycket i klimatdebatten handlar om att individen ska ta sitt ansvar, men med alla rön och råd som dyker upp är det inte lätt att veta vad man ska tro. Lättare vore då helt klart att varje företag bakar in dessa "extra avgifter" i priset från början och tar sitt ansvar för en hållbar värld. Det ska inte ligga på mitt eget samvete som konsument, jag är redan klimatgalen som det är...
// Evelina

Kommentarer
Postat av: christer ljungberg

Allt beror på hur man använder sin klimatkompensation:

http://ljungbergsblogg.blogspot.com/2008/03/klimatkompensation-r-steg-tv.html#links

2008-04-04 @ 12:14:39
URL: http://www.ljungbergsblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0