fjortispriser

Vi når Peak-oil och världen förvånas. Förundras. De som inte såg att olja var på väg att sina när USA gick in i Irak ser det nu på bensinpriskvittot. Sjuhundrafyrtiotre kronor betalade pappa häromdagen. Mycket pengar. Visst. Men också: mycket miljö. Och jag kan bra jubla lite grann. För nu blir det svårare och krångligare att bara ta bilen av gammal vana. Ekonomiska styrmedel är tyvärr alltid alltid de bästa. Så när priset passerar fjorton kronor litern på macken jag åker förbi varje dag - då ska jag göra en liten segerdans. 
Förresten ett helt malplacerat tips jag kom på i denna sena timme: Ni måste se Into the wild. Så bra och så grymt vackert det kan vara i världen. Rent naturmässgt. Rent och naturmässigt. 
//Karin

Kommentarer
Postat av: Vendela H.

Tänk du - där tycker jag precis likadant. Låt bensinen bli hur dyr som helst.Så att allt jäkla bekvämåkande upphör. OK - synd om vissa, men i vårt ganska kontrollerade samhälle finns det säkert möjligthet att kompensera glesbygdsbor och andra behövande.

2008-07-03 @ 22:30:26
URL: http://www.metrobloggen.se/argatankar
Postat av: Monica

Vad blir det för dans? Här håller sig mackarna på 13.99 så kanske kan du inte släppa loss ännu...?

2008-07-07 @ 22:29:56
URL: http://www.tagganer.blogspot.com
Postat av: Karin

Det blir en macarena tror jag. Ja, priset föll 20 öre häromdagen. Men heja höjning!

2008-07-11 @ 23:17:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0