Amerikas buske

Herr Buske

Bush vill stoppa klimatförändringarna. Om 17 år. år 2025 räknar han med att USA ska ha stoppat utsläppen av växthusgaser. Om 17 år - då är "mister skog" 75 år. Hans tal på onsdagen väckte debatt i Amerikat och han utmålas nu som höjden av ansvarlöshet. Först förstör han Irak. Sedan jorden.
Men det störiga är att jag inte bara kan rycka på axlarna åt denna man med makt. Jag kan inte le lite överseende på samma sätt som jag gör när jag hör att Berlusconi säger att han hatar Finlands mat eller när han liknade en tysk politiker vid en fångvaktare i koncentrationsläger.Det rör mig inte på samma sätt.
Men. Bush sak är min. Hans val blir mina. Världens mäktigaste man kan rucka på regler och bana väg för så mycket - så väljer han att först 2025 ge klimatet en chans.

image46 En annan buske.

//Karin



Kommentarer
Postat av: g

Men om vi låter honom leda oss så kommer det att vara för sent!

2008-04-19 @ 11:59:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0